środa, 27 lipca 2016

„Ćmy” w antologii „City 3”


Kilka tygodni temu wydawnictwo Forma wydało kolejny zbiór opowiadań poświęcony miejskiej grozie pod tytułem „City 3. Antologia polskich opowiadań grozy”. Wśród 23 opublikowanych opowiadań w tomie znajduje się również moja historia, „Ćmy”.



Jest to moje pierwsze pełnoprawne opowiadanie, jakie napisałem po wieloletniej przerwie. Mój debiut w „Nowej Fantastyce” miał miejsce w 1997 roku, a „Ćmy” skończyłem pisać w 2010 roku – jak łatwo policzyć, minęło trzynaście lat, zanim znowu poczułem potrzebę odezwania się. Nie byłoby jednak tego opowiadania, gdyby nie namowy Bartka Paszylka, który mobilizował mnie do pisania. Ta publikacja sprawiła mi dużą przyjemność, ponieważ „Ćmy” długo czekały na swoją kolejkę – do czasu wydania antologii „City 3” zdążyły się już ukazać „Lady” oraz „Skafander”, czyli historie napisane później.
W „Ćmach” przedstawiona jest historia fotografa amatora, który kupuje wiekowy aparat fotograficzny i stara się go wykorzystywać w swoim atelier. Co z tego wynika? Przeczytajcie sami…


Antologię można zakupić na stronie wydawcy:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz